En saftig schok

Idag hjälpte jag bland annat till med att göra päronsaft. Fick skala och skära en massa päron som sedan åkte i en stor kastrull tillsammans med socker och vatten.
Anna-Bell var snäll och gav mig ett glas för att provsmaka. Med mycket möda lyckades jag svälja den osmakliga vätskan. Det visade sig nämligen att glaset jag druckit ur varit fullt med diskmedel.
Det sved rätt bra och jag hade ont i halsen en lång stund efteråt.

Idag har jag även haft spanska lektion. Det var jätte kul och kännde att jag fick lärt mig mycket nytt! 
Bland annat gick vi igenom hur man säger om man har gjort något tidigare, tillexempel igår eller under dagen.
Jag fick förklara vad jag hade gjort under dagen, vilket gick fint.
Fick mycket beröm så det känns jättekul!


Pappa
2014-10-24 @ 08:21:40

...nu kommer vi snart.
Längtar !




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0